Artikel brtagt i CSR. Her er et udpluk fra teksten:
CSR generelt kom ret dårligt fra start og havde et dårligt ry i en del år. I starten så det ud, som om det blot handlede om at pensle grøn glasur på ”business as usual”.
I de senere år har man set langt flere eksempler på forretningsdrevet CSR, hvor miljø og social ansvarlighed integreres i forretningsstrategien. Man har for eksempel set flere store detail-kæder i Storbritannien – som fx Tesco og Marks & Spencer – som bygger hele deres brand op om, at her tager man et samfundsansvar og her kan kunderne stole på, at produkterne har lav miljøpåvirkning. Så fanger bordet og så skal der leveres! For ellers bliver kunderne skuffede og går deres vej.
Så er CSR blevet en del af deres forretningsstrategi. Det er positivt, at CSR ikke længere er en separat funktion, men derimod noget, der lever overalt i virksomhederne og tænkes ind i alle funktioner.
Og for Maersk Line betyder det, at vi har en klar forretningsmulighed, når vi kan tilbyde sådanne kunder nogle transportløsninger, som hjælper dem med at nå deres miljømål. Vi kan fx tage ansvar for en del af de miljømål, som de har sagt, de vil nå.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar